Alla inlägg under april 2009

Av Mamma Blå - 18 april 2009 20:45

Lillan vaknade tidigt i morse klockan 06:20 (det är tidigt för oss en lördag), sedan ville hon inte sova utan hellre busa med mig. Pappa i familjen gick snällt upp och gjorde välling, sedan gick han och la sig och somnade om. Stora killen sov hela moronen fram till omkring nio när han yrvaket kröp upp i soffan hos mig och en busig lillasyster. Det blev en lång frukost, mysigt,

sedan gick sambon ner till garaget för att kolla lite under motorhuven på vår bil som är väldigt svår att starta om man åkt en bit, stannar och sedan vill åka igen. Han fick hjälp av en snäll granne och det blev jättebra, trodde vi alla, men när vi senare tog en sväng och sambon stängde av motorn i väntan vid en järnvägsövergång så gick den inte att starta.

Som tur var funkade det efter tio-femton minuters  nervöst provande, bilen startade och vi kunde åka vidare till min mormor och morfars landställe. Vi kom dit åt lite mat plockade lite med saker och sedan åkte vi hem igen, utan missöden denna gång.

En stund i sandlådan blev det, sedan badkaret för barnen. Nu sover barnen och sambon också tror jag. :)

Ska gå och väcka honom så vi kan öppna en flaska vin.

Ha en skön kväll, det ska jag ha. :)  

Av Mamma Blå - 17 april 2009 21:44

tittade vi på med barnen, eller det blev väll inte så mycket titta när man har busiga barn, men trevligt var det. Nu sover vildingarna och vi sitter med varsin dator och dricker öl. En skön kväll blev det i alla fall. Vad det är gott med öl ibland. Jag tror jag ska börja måla igen, eller annat kul. Måste få skapa. Varför har man aldrig tillräckligt med tid, eller ärdet orken som saknas. Måste leta fram min målarväska......

Av Mamma Blå - 16 april 2009 12:58

men inne känner jag mig allt annat än solig. Varför ska det vara så att när man har som mest att göra så är det också som svårast att ta in saker i huvudet. Det kanske är stressen, eller?

Nu ska jag äta och sträcka på benen, sen tillbaka ner i böckerna. 

Av Mamma Blå - 15 april 2009 03:19

jag är äntligen klar med en uppgift jag ska lämna in klockan 09:00 idag. Jag ligger lite efter i skolan just nu men hoppas jag tar igen det helt nu till helgen. Nu ska jag sova ett par timmar innan det är dax att skutta upp igen.

Natti, natti.

Av Mamma Blå - 14 april 2009 11:52

Ska på lunchen till Serviceboendet där jag gjort min praktik och bjuda personalen på tårta. :) 


Av Mamma Blå - 9 april 2009 12:36

måste det gå att äta lunch idag, jag ska hämta lillan klockan tre, tillbaka hem och städa.

Jag tänkte jag skulle lägga in några bilder idatorn men batteriet till kameran tog slut så det får bli senare. Måste börja plugga igen, idag om skelettet.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards