Alla inlägg under januari 2009

Av Mamma Blå - 30 januari 2009 23:09

gick in på Myrorna fyndade lite gardiner.

Av Mamma Blå - 30 januari 2009 10:46

barnen var hemma från dagis igår och idag. Lillan sover nu och stora killen tittar på tv. Snart måste jag laga mat och sen blir det städa, lek, tvätta, laga mat igen och fredagsmys. Hoppas vi kan åka på dopet imorgon.


Av Mamma Blå - 30 januari 2009 10:43

ja de bytte fläkten igår. Jag vet inte vad jag tycker än men den fungerar bättre än den förra , än så länge.

Av Mamma Blå - 29 januari 2009 03:05

att sova. Somnade på soffan, vaknade och kunde inte somna om när jag började att tänka på hur mycket jag har att göra.

Metodövning i skolan idag och så grupprov (som jag hinner plugga lite mera till) och så kommer de och byter ut våran spisfläckt.

Köpa dopgåva ska jag hinna med och så hoppas jag att lillan inte får feber (hon är snorig och väldigt rosig om kinderna). Jag skulle kunna räkna upp ännu mera som jag måste göra men jag orkar inte.

Nu ska jag titta runt lite och sen göra kaffe o plugga lite innan barnen och sambon vaknar.

Spisfläkten nu. :)

Av Mamma Blå - 25 januari 2009 20:18

Vilken filmkategori tycker du bäst om?

Drama    15 %

Skräck    20 %

Komedi    50 %

Thriller     10 %

Tecknat    5 %

Totalt har 20 personer röstat.
Omröstningen startade 2008-10-19 01:22

Av Mamma Blå - 25 januari 2009 20:10

när jag frågade efter filmen vad han tyckte sa han ellt kort och gott, bra. Innan filmen hann vi med att köpa skor, gå i leksaksaffären i nästan en timme och så äta på Mc Donalds. När filmen var slut kom pappa och lillasyster och hämtade oss, sedan bar det av till farmor och farfar.....

Nu är vi hemma igen och barnen somnade i bilen så det var bara att bära in dem direkt i säng.

Nu blir det lite kaffe, plugg och sedan tv-soffan.


Av Mamma Blå - 23 januari 2009 22:53

blir det i morron för storkillen. Jag har just varit inne på SF och beställt biljetter till han o mig. Det blir Disco-Daggarna.

Vi får väll se vad vi tycker om den, men jag vet att han blir glad när det bara är vi två. (inte så ofta det händer nu för tiden)


Av Mamma Blå - 21 januari 2009 09:01

Hade en normallugn morgon, barnen var så där lite lagom trötta och åt sin frukost i lagom tempo. Efter frukosten var deten annan femma, det tog tid till dagis vill jag lova.  Phu, sa jag när jag stod vid busshållplatsen, tre minuter innan bussen ska komma. Ska precis ta upp plånboken för att ta upp busskortet men................... där fanns ingen plånbok för den låg hemma.

Nu ska jag ta på mig och göra ett nytt försök, denna gång med plånbok och busskort. :)

Ovido - Quiz & Flashcards