Alla inlägg under november 2008

Av Mamma Blå - 27 november 2008 12:00

Jag har blivit utmanad av Rosalucia

tll denna utmaning:

"Plocka fram den 6:e bilden i din bildsamling och berätta lite om den".

Det fick bli från sommaren 2007. Min sambo och min son på campingen i Gränna, campingmiddag på stormköket köttbullar och pulvermos.



Av Mamma Blå - 27 november 2008 00:45

Lilla tjejen var på dagis i måndags, på tisdagen möttes jag i dörren av en fröken: -Det går magsjuka fem har ringt.

-Hejdå, sa jag.

För knappt en timme sedan kom första spyan och nu så sanerar vi för fullt, den ena tar henne och den andra städar upp efter. Än så länge sover stora killen så peppar, peppar...

Nu ska jag gå och hjälpa till..... 

Av Mamma Blå - 26 november 2008 23:01

Ja, nu är huset klart. Jag och sonen gjorde det idag på eftermiddagen.

Den överblivna kristyren kom väl till pass den med.

Av Mamma Blå - 26 november 2008 10:51

Jag har fått samma utmaning av flera bloggvänner.

Rosalucia

Familjeliv 

Tant Grön 

(Förlåt att en del av er fått vänta länge) 


Utmaningen fungerar så här:

_________________________________________

* Länka till den som utmanat dig och sätt dessa regler på din blogg.

* Berätta 7 saker om dig själv både alldagliga och knäppa.

* Utmana 7 stycken i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till de.

Låt de få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en

kommentar i deras blogg.


1. Jag älskar skräckfilm, ju läskigare desto bättre.


2. Jag tycker det är superskoj att göra tårtor, tyvärr blir det inte så ofta som jag skulle önska.


3. Är VÄLDIGT rädd för spindlar (en rädsla som har blivit något bättre sedan vi flyttade till det stället vi bor på nu, det kryllar av dem här.)


4. Tål inte solen så bra men det har blivit lite bättre på senare år.


5. Pyssel av alla sorter är kul tycker jag.


6. Har tyckt om att tälta ända sedan jag var barn så det försöker jag fortfarande hinna med varje år, nu med mina egna barn.


7. Älskar att ta ett bad (i mitt badkar) annars är jag värsta badkrukan. 


Nu skulle jag kanske utmana 7 st andra men jag tror att de flesta redan har haft denna utmaning. Om det är någon som inte haft den och läser detta så får ni gärna anta den. 

Av Mamma Blå - 23 november 2008 20:49

var idag med farmor och farfar. Det blev ett pepparkakshus och lite pepparkakor.

Huset är inte hellt klart än, men alla som har byggt hus vet ju att det oftast tar lite längre tid än vad man har planerat från början. :)

Av Mamma Blå - 23 november 2008 20:35

Vill passa på att tipsa om en ekologisk glögg som vi provade igår på våran glöggpremiär.


Den var jättegod tyckte jag och kostade 74:- på Systembolaget ä klart.

Av Mamma Blå - 22 november 2008 23:58

Med min son och hans mormor.

Av Mamma Blå - 21 november 2008 23:25

kommer här:


Prästgårdspepparkakor


200g smör

3 dl vispgrädde

3 dl sirap

200g brun farin

200g srösocker

2 strukna msk kanel

1 msk ingefära

1/4 msk malda nejlikor

1 knivsudd kryddpeppar

1 finrivet pomeranskal

8 finstötta kardemummor

1,3 kg vetemjöl

2 msk bikarbonat


1.Det rumstempererade smöret röres smidigt samt blandas med       vispgrädde, sirap, socker, farin och kryddor.

2.Smeten röres kraftigt i 15-20 minuter.

3. Vetemjölet blandas med bikarbonatet och degen arbetas smidig.

4. Degen får vila svalt i 2 dygn.

5. Pepparkakorna gräddas i mitten av ugnen i 175-200


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards