Alla inlägg under oktober 2008

Av Mamma Blå - 22 oktober 2008 21:38

Jag är själv med barnen.. lillan ville inte somna när hon brukar så stora killen fick se på en film efter Bolibompa (till hans stora glädje). Straxt innan åtta somnade den lilla söta, jag och stora killen tittade klart på filmen och han somnade straxt efter nio. Jag har en känsla av att jag har två trötta barn imorgon när det är dax att gå upp. Nu ska jag göra en kopp te och krypa upp i tv-soffan.

Ses imorgon....

Av Mamma Blå - 22 oktober 2008 14:04

Lillan och jag gick en timmes promenad på förmiddagen (jag gick och hon sov gott i vagnen). Onsdagscafé i församlingshemmet vid kl 10:00, vi brukar gå dit om vi kan, mycket trevligt med många barn. Handlade på vägen hem, ikväll blir det nog köttbullar, potatis och brunsås (en av storebrors favoriter). Nu ska jag dricka lite kaffe innan vi hämtar stora killen från dagis.

Av Mamma Blå - 22 oktober 2008 00:18

Nu är det dags att sticka några varv på tröjan och sedan hoppa i säng, tyst så inte lillan vaknar.

God natt på er alla. 

Av Mamma Blå - 21 oktober 2008 23:55

Här är lite av vad min söta "bäbis" fick när hon fyllde 1år.


Av Mamma Blå - 21 oktober 2008 13:26

Idag är det grått och ruggigt. Barnen och jag leker, tog en smitpaus till datorn. Nu spelas det synt och sjungs för fullt. Leksaker i hela lägenheten *skratt*. Måste  gå nu, lillasyster protesterar.....

Av Mamma Blå - 19 oktober 2008 22:18

Hittade en påbörjad stickning, det är väll bäst att fortsätta på den innan den blir för liten.... :) 

Av Mamma Blå - 19 oktober 2008 22:07

Idag har det varit hellt underbart höstväder här hos oss. Vi gick en lång härlig promenad hela familjen, tyvärr glömmde jag min kamera hemma. Efter tre timmar var vi hemma, jag lagade mat och efteråt fick stora killen bestämma en film, det blev Kalle och chokladfabriken. Jag kurade ihop mig i soffan och somnade efter en kopp kaffe och en bit tårta, rester sedan gårdagen. Det var länge sedan jag somnade på eftermiddagen, det var jätteskönt.

Tack du härliga, underbara höstdag. 

Av Mamma Blå - 19 oktober 2008 01:04

Vad har du hellst som sällskap i sängen?

En stor hårig spindel            0 %

En jättelång orm                   0 %

En mjuk nalle                   26.3 %

En snarkande man          73.7 %

En snarkande kvinna            0 %

Totalt har 19 personer röstat.
Omröstningen startade 2008-09-13 00:58

Skapa flashcards