Alla inlägg under september 2008

Av Mamma Blå - 14 september 2008 00:25

God natt alla som inte redan sover!

Av Mamma Blå - 13 september 2008 23:57

Vi var på Marknadsdag här i byn idag. Solen sken, det var lite småkyligt, men o så härligt. Det fanns lite olika marknadsbord och lotterier även scouterna var där, sålde diverse. Vi köpte pinnbröd med bacon, gott, och chokladtoppar. Jag tog lite lotter, brukar aldrig vinna men tänkte stötta föreningslivet lite. Jag fick nästan skämmas när jag av sju lotter kammade hem tre vinster. Hinken, kaffe och chokladgrodor, nu kommer jag nog inte vinna på ett tag. :)

Av Mamma Blå - 13 september 2008 10:02

Nu är lillans klänning klar, den blev nästan som jag hade tänkt.


Sy
Av Mamma Blå - 13 september 2008 00:52

Godnatt alla som inte redan sover.

Av Mamma Blå - 12 september 2008 22:21

Jag håller på att ränsa ur min garderob och varför slänga när man kan sy om. Den här tröjan ska bli en klänning till lillan.

 

Sy
Av Mamma Blå - 12 september 2008 20:01

Snälla Pappa kan vi inte spela schack?

Hur ska en pappa kunna motstå det, trotts att det är läggdags. Det är ju ändå fredag. :)

Av Mamma Blå - 12 september 2008 16:00

Jag vill också prova sa min stora söta pojke, o det är klart att han fick.

Visst är han duktig!

Av Mamma Blå - 12 september 2008 09:41

Jag är inte direkt överförtjust i spindlar från början och det som hände nu på morgonen gör det inte så mycket bättre.

Jag och barnen stod och tog på oss ytterkläderna när min son plötsligt ropar EN SPINDEL (han är inte själv rädd men vet att jag är det).

-VAR! ropar jag.

-På dig, svarar han helt lungt.

-IIIIIiiiiiiiii!!!!

Jag viftar och hoppar omkring och tillslut landar en inte så liten spindel på golvet. Utan att tänka mig för trampar jag ihjälden med min sko.

- Men mamma du har ju dödat den! utbrister min son besviket.

- Förlåt, är det enda jag kan säga.

Vi brukar annars släppa ut dom igen, men den här var för stor och för närgången. 


Ovido - Quiz & Flashcards