Alla inlägg under september 2008

Av Mamma Blå - 30 september 2008 10:02

Har haft en rolig helg!

I lördags var det möhippa för en av mina bästa vänner (kunde ju inte skriva om den innan då jag tror att hon går in och läser ibland :) .

Först blev det lunch på ett ställe där man fick plocka ihop sin egen sallad, gott, gott. Brodway express 

Inspelning i studio av Brittans "Baby one more time" (hon var jätteduktig).

Det var Kulturnatt så vi tittade på lite som föremålet själv ville gå till.

Fika paus på Skafferiet.

Lite mer kulturnatt...

Hem till en i gänget, där blev det kareoke, vin och mat från Spicy Hot 

Kvällen avslutades på ett ställe som jag aldrig trodde att jag skulle sätta min fot på igen *skratt* (tror det var minst sex år sedan jag var där) Otten (vad gör man inte för andra, hi,hi).

Sen var det taxi och sängen. 

Av Mamma Blå - 26 september 2008 21:47

Paketet från Kakburken innehöll:

sugarpaste, härlig muffinsform med prickar och utstickare i olika former. Nu kan min bakning bli ännu roligare.

Av Mamma Blå - 26 september 2008 21:26

Nu har jag bytt bakrund.

Från.

Till

Tyckte att jag behövde en förändring och prickar är ju alltid snyggt.

Av Mamma Blå - 25 september 2008 11:36

Lillan vaknar med ett hungerskrik som hörs genom hela byn. Dags för mat, idag blir det lax och potatis (lillans och min favorit). Mms.

Av Mamma Blå - 25 september 2008 11:09

Jag har blivit utmanad av Tant Grön!


* 5 saker i min frys: Alltid massor av bär(just nu jordgubbar o hallon), kykling, lax, grönsaker, köttfärs


* 5 saker i min garderob: kläder, skor, väskor, sovsäckar, stegpall


*5 saker i min väska: Skötväskan är min just nu o där har jag plånbok, nycklar, mobil, handkräm, almenacka


* 5 saker i mitt badrumsskåp: Tandtråd, tandkräm, tops, borste, ansiktsmask


*5 saker i min bil: Cd-skivor, solglasögon, torkypapper, stövlar, några bäbisleksaker


Jag skickar utmaningen vidare till:

Penzel

Supermamma

Lisa

Ingela

Av Mamma Blå - 25 september 2008 10:45

Årdningen är återställd (nästan). Stora killen är på dagis, lillan sover i vagnen, trappan är nästan färdigstädad och jag har fått en kaffe. :)

Har fått hem mitt efterlängtade paket från Kakburken, ska öppna det lite senare. :)

Av Mamma Blå - 24 september 2008 11:03

Stora killen springer omkring som en galning här hemma, imorgon blir det dagis. Lilla tjejen har också energi så det räcker för minst 10 små, hon är lite grinig då näsan bara rinner. Jag själv, ja, jag önskade att jag hade hälften av barnens energi. Ska väll inte klaga, jag har varit med om värre. :)

Av Mamma Blå - 23 september 2008 19:55

Hela familjen snorig, det är vi just nu. Fy. Men nu är det IDOL. Hej på ett tag.

Ovido - Quiz & Flashcards